• BAZIN ACOPERIT

    TEMPERATURA APA 31C,  AER 30-32C

    CURSURI INOT IN CONDITII EXCELENTE!

  • CU NOI INVINGI TEAMA DE APA,

    INVETI MISCARILE DE BAZA

    OBTII UN STIL DE INOT ELEGANT!

  • VREI SA-TI MENTII TONUSUL,

    SA TE RELAXEZI DUPA O ZI DE MUNCA,

    VINO SA INOTI CU NOI!

  • GRUPE DE MAXIM 5 CURSANTI!

    ANTRENAMENTE EFICIENTE

    DAR CU BUNA DISPOZITIE!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
buton membrii 200x90
clubsportivfunswim21 275x70

Despre inot adulti                Initiere inot adulti                Perfectionare inot adulti

Despre inot adulti

ArtDESPRE INOTadulti

In timp ce inoti, inima ta bate mai bine,  mai regulat si astfel devine mai puternica. Tensiunea arteriala se stabilizeaza in timp, iar riscul de imbolnaviri cardio-vasculare scade considerabil.

Capacitatea pulmonara creste, datorita efortului depus si a exercitiilor specifice de respiratie, sangele se oxigeneaza mai bine, ceea ce duce la mentinerea sanatatii tuturor organelor interne, mai ales a creierului.

Toate grupele musculare   sunt puse in miscare simultan, are loc un antrenament total al organismului, postura corporala devine tot mai frumoasa si mai corecta.

Ligamentele si articulatiile  nu sunt solicitate atat de puternic cum se intampla la alte sporturi practicate pe uscat, inotul fiind o activitate cu risc minim de intinderi excesive ale muschilor si ligamentelor sau de rupturi musculare.   

Dupa lucrul sezand pe scaun multe ore la birou, te doare spatele, in special zonele cervicala (ceafa) si cea lombara (mijlocul)?  Desigur ca asa se intampla, este firesc. Picioarele se umfla, chiar si rinichii pot fi afectati in timp.

Nu numai la birou, dar chiar si in desfasurarea tuturor activitatilor de zi cu zi, coloana vertebrala se taseaza permanent, vertebrele sale se afla in continua tensiune. Chiar si la simplul mers pe jos despre care se spune ca este atat de benefic. Insa odata intrat in mediul acvatic, corpul omenesc se afla intr-un oarecare grad de imponderabilitate, presiunea externa asupra sa scade. Miscarea in astfel de mediu, adica inotul, duce la o fortifiere a organismului fara a-l stresa inutil si totodata la o relaxare a acestuia.

Daca inoti in mod regulat, nu doar din cand in cand, corpul tau devine mai frumos si mai sanatos. Dar, atentie, o tehnica deficitara, gresita de inot poate duce la oboseala, si beneficiile descrise mai sus nu mai apar. De aceea, cel mai bine este sa iei lectii de inot cu un antrenor sau instructor specializat, pentru a invata corect tehnicile inotului si pentru a-i da ocazia astfel organismului sa se bucure de binefacerile acestui sport.

Inotul te poate ajuta sa arzi intre 350 si 700 kcal in circa o ora,  in functie de greutatea ta, rapiditatea si intensitatea cu care inoti. Daca ai intre 65 si 70 kg, de exemplu, o ora de inot liber, rapid, te va ajuta sa arzi cam 704 kcal.  

 

GRUPELE DE MUSCHI SI PROCEDEELE DE INOT 

Chiar daca in toate procedeele de inot sunt solicitate ceva mai mult anumite grupe musculare, adevarul este ca, in timpul inotului, sunt folosite aproape toate grupele musculare. Astfel, prin practicarea inotului se obtin muschi mai bine definiti si bine echilibrati, fara a supradezvolta anumite grupe musculare. Aspectul si tinuta corporala vor fi armonioase.

Participarea la cursuri de inot are efecte pozitive si asupra psihicului, reduce stresul zilnic, induce o stare de bine si de relaxare. Miscarile complexe si concentrarea necesara activitatii de inot duc la eliminarea tensiunilor acumulate in cursul unei zile stresante de munca.

Participarea regulata la cursuri de inot, pentru a fi sigur de obtinerea si mentinerea unor tehnici corecte de inot aduce o calitate mai buna a vietii dumneavoastra.